Świat biznesu rozwija się równolegle szybko do branży innowacyjnych technologii. Nowoczesne narzędzia wdrażane są w trybie błyskawicznym, a ich potencjał wykorzystywany jest do granic możliwości. Świetnym przykładem jest m.in. ogólnodostępny internet, który w ułamku sekundy pozwala na skontaktowanie się z ludźmi w innym kraju. Sprawdź więc, z czego powinien składać się zestaw do wideokonferencji, by zapewnił on komfort prowadzenia spotkań w trybie online. W poniższym materiale odpowiadamy na najpopularniejsze pytania i wątpliwości przedsiębiorców lub pracowników pracujących w trybie zdalnym.
Zestaw do wideokonferencji biurowej – Co musi się w nim znaleźć?
Chcąc przeprowadzić rozmowę audio-wideo online, teoretycznie wystarczy laptop z kamerą i z dostępem do szybkiego internetu. W praktyce może okazać się to niewystarczające ze względu na niską jakość obrazu i dźwięku, co zwyczajnie będzie budzić frustrację pozostałych członków spotkania. Należy pamiętać o tym, że wideokonferencje potrafią trwać nawet wiele godzin. Jakiekolwiek zakłócenia stają się zatem wyjątkowo męczące i frustrujące wśród pozostałych członków wydarzenia.
Czego więc potrzebujesz?
Po pierwsze i najważniejsze – kamera z wysoką rozdzielczością nagrywania/transmisji. Po drugie, potrzebny jest mikrofon i jego konstrukcja uzależniona jest od formy spotkania. Jeśli transmitujesz jako jedna osoba, wystarczy Ci mikrofon krawatowy lub pulpitowy. Dla zespołów w sali konferencyjnej przydatny będzie sprzęt, który poradzi sobie z wychwyceniem dźwięku z większej powierzchni od wielu uczestników. Na samym końcu pozostaje wizja, czyli ekran multimedialny lub projektor. To uzależnione jest już od indywidualnych preferencji, potrzeb i oczekiwań.
Jak skompletować odpowiedni zestaw do wideokonferencji biurowej?
Wiesz już, czego potrzebujesz, by wideokonferencja przebiegła w sposób zadowalający. Zdajemy sobie jednak sprawę z tego, że nie musisz być ekspertem w dziedzinie infrastruktury technologicznej dla swojej firmy. Polecamy w takich momentach wybierać gotowe zestawy wideokonferencyjne, które skonfigurowane są w zróżnicowany sposób. Otrzymujesz jednak gwarancję, że wybrane elementy wyposażenia będą ze sobą w pełni kompatybilne. Zaoszczędzisz dzięki temu mnóstwo czasu. Nie musisz w końcu samodzielnie wszystkiego weryfikować pod kątem technicznym – a po dostarczeniu elementów wyposażenia wystarczy wszystko ze sobą połączyć zgodnie z instrukcją obsługi i możesz zacząć organizować swoje pierwsze wideokonferencje.
Chcesz mieć pewność, że wybrany zestaw konferencyjny spełni Twoje oczekiwania w trakcie spotkań z klientami, inwestorami lub współpracownikami? Szczegółowe informacje na temat narzędzi czekają na Ciebie w opisach produktów na stronie sklepu Prezenter.pl. Możesz też skorzystać z pomocy wykwalifikowanego i doświadczonego zespołu ekspertów. Wesprze Cię on w trakcie zakupów, dobierając wyposażenie na podstawie Twoich indywidualnych potrzeb.