Skip to main content

Pierwsza krew: Gringo

Indianie dostosowują się, dostrajają do harmonii natury. Biali przestrajają otaczający świat tak, by grał w ich własnym rytmie.
Wojciech Cejrowski, Gringo wśród dzikich plemion
W różnych teleturniejach wiele osób na pytanie “Na co przeznaczysz tę sumę?” odpowiada, że na podróż dookoła świata. Podróżowanie do dalekich krain i poznawanie nieznanego jest jakby wpisane w nasze geny. Ja osobiście nie lubię podróżować. Nie zrozumcie mnie źle, uwielbiam zwiedzać, robić zdjęcia, poznawać kulturę i napawiać się pięknem architektonicznym ważnych budynków. Nie lubię samego etapu docierania do miejsca, samej podróży. Dlaczego? A bo wszystko może pójść nie tak: pociąg się spóźni, korki na drogach, mgła czy warunki atmosferyczne utrudniające przelot. Wtedy wszystko idzie nie tak. W grze Gringo wcielamy się w podróżnika, który chce odbyć daleką podróż, zanim zaskoczy go noc…

Wrażenia?
Gringo ma mega proste zasady. Każdy z nas posiada cztery karty wybranego koloru, z czego 3 są oznaczone słońcem, jedna księżycem. Wystawiamy tak długo karty na swój stos aż ktoś nie zacznie licytacji. Wtedy gracze licytują się, kto “ściągnie” najwięcej kart dnia. Gracz, który wygrał licytację odsłania wszystkie swoje karty, a potem wybiera graczy, z których ściąga górną kartę z jego stosu. Jeżeli wygrał zakład, to zdobywa żeton tukana, jeżeli to jego drugi żeton – ta osoba wygrywa grę. Gdy nie zdobył odpowiednią liczbę słońc… cóż, jego karty przepadają.
Proste, nie? Wyjaśnia się zasady dosłownie w minutę, a może i mniej. a frajda jest na kilka minut. Przebijanie się w licytacji, podpuszczanie gracza, czy fuks to codzienność dla tej gry. Jednak jest to lekka gra o małej losowości przeznaczona głównie dla dzieci. Graliśmy w ten tytuł w piątkę i każdy był zadowolony, czekam na jakąś partię z dziećmi.
Grę przekazało wydawnictwo Granna
Informacje o grze
Tytuł: Gringo
Tytuł oryginalny: Skull & Roses
Projektant: Hervé Marly
Oprawa graficzna: Agnieszka Rajczak-Kucińska
Oprawa graficzna (oryginalna): Rose Kipik
Wydawca: Granna
Wydawca pierwotny: Lui-même
Rok wydania (w Polsce): 2013
Rok wydania (oryginalny): 2011
Liczba graczy: 3 – 6
Wiek graczy: 8+
Czas rozgrywki: ok. 15 – 40 min.

PowerMilk

Swoją przygodę z planszówkami zacząłem od Jungle Speed, Spadamy! i podobnych gier każualowych. Im więcej zagłębiałem się w gry planszowe, tym bardziej byłem nimi zainteresowany. Poza tym lubię musicale (ale ciężka muzyka rockowa też mi nie obca), seriale i filmy.