Skip to main content

W warsztacie – Tezeusz: Mroczna Orbita

[wpis na podstawie egzemplarza prototypowego]
Tezeusz: Mroczna orbita to nowa gra Michała Oracza. Instrukcja określa rozłożenie początkowe sektorów stacji kosmicznych. Gracze mają jedną z następujących frakcji: marines, naukowcy, obcy i szaraki (nazwa prototypowa, jest to rasa kosmitów, która jest znana z The X-files). Będzie jeszcze piąta armia, ale trwają jej testy. Każdy gracz posiada 3 żetony swojej rasy, które początkową są ustawione na swoim sektorze. Ruszamy się jednym żetonem zgodnie z ruchem wskazówek zegara o tyle sektorów, ile jest żetonów na polu, z którego startowaliśmy (licząc z żetonem, który wykonał ruch). Każda stacja ma cztery pokoje, które mają ściany i otwory. W momencie zapełnienia sektora, zagrania karty szturm lub na wejście do sektora “korytarz” rozgrywa się bitwa. Rany zadaje gracz, który wywołał szturm, czyli ten kto zapełnił pokoje, zagrał kartę lub wszedł w korytarz. Walczą te jednostki, które się “widzą” w otworach ściany. Za pomocą kart będziemy zastawiać pułapki, rozbudowywać frakcje i stawiać budynki dające nam bonusy. Gra się kończy gdy ktoś wyzerował życie przeciwników, zebrał 20 punktów danych lub gdy skończyły się karty.

Wrażenia?

Grałem w Tezeusza w wariancie dwuosobowym, naukowcy przeciw obcym (ja byłem obcymi). Michał Oracz powiedział, że będzie możliwa gra do 4 osób w wariantach “wszyscy na wszystkich” lub “2 vs. 2”, ale te opcje nie są jeszcze dobrze zbalansowane. Sama gra na początku wydawała mi się dziwna. Trochę biegania w kółko i dokładania kart do stacji. Jednak po paru rundach zrozumiałem o co chodzi. Gra zapowiada się na dobrego następcę Neuroshimy Hex!. Najprościej podsumować tę pozycję jako grę dla fanów 51. Stanu, Race for the Galaxy i Neuroshimy Hex!. Ten tytuł trafił na moją wishlistę. Podczas rozmowy z autorem gry wyszło, że jest przygotowana większa liczba frakcji, ale jak zawsze to kwestia testów. Czyżby zapowiada się kolejna duża seria wydawnicza? W każdym razie w tej grze tkwi potencjał.

Informacje o grze
Tytuł: Tezeusz: Mroczna Orbita
Projektant: Michał Oracz
Oprawa graficzna: Mateusz Bielski
Piotr Foksowicz
Wydawca: Portal Games
Rok wydania: Essen 2013
Liczba graczy: 2 – 4
Wiek graczy: 10+
Czas rozgrywki: ok. 45 minut

PowerMilk

Swoją przygodę z planszówkami zacząłem od Jungle Speed, Spadamy! i podobnych gier każualowych. Im więcej zagłębiałem się w gry planszowe, tym bardziej byłem nimi zainteresowany. Poza tym lubię musicale (ale ciężka muzyka rockowa też mi nie obca), seriale i filmy.